søndag 10. april 2016

Tur/retur over kraftstasjon-brua

Dagens treningstur gikk først til Vidarvoll, der det skjedde absolutt ingen ting. Skal jeg få Chantie til å forstå at det ikke alltid skjer noe - så må vi ta turer hvor det faktisk ikke skjer noe. Så vi satt på et par benker, ruslet litt rundt . og satt igjen litt. Og det tok vel ca 20 minutter før Chantie ble fortrolig med det.

Deretter tok vi turen til Damvegen og kraftstasjonen på Braskereidfoss. Her tilbrakte vi rett og slett en del tid ved siden av dammen, før vi tok turen over. På andre sida var det dessuten en geocache som vi fant i samme slengen.


 På tur tilbake tok vi en skikkelig tøff utfordring, nemlig ei skummel trapp! Jeg tror Chantie brukte 2 minutter på å tørre å gå ned trinnene, men til slutt tok hun sjansen. Det er veldig interessant og se hvordan hun vurderer fram og tilbake, gikk litt ut og inn på første trinnet, kikket både ut over kanten og mellom sprinklene for å vurdere tryggheten i dette. Jeg lokket litt på henne i starten, men deretter holdt jeg bare kjeft fordi dette måtte hun jo avgjøre selv.







Endelig helt over, så tok vi oss igjen en hvil, slik at stresset kunne komme under kontroll. Jeg er veldig bevisst på at øktene ikke skal bli for lange - og stressnivået ikke for høgt. Derfor sitter vi rett og slett mye stille. Dvs jeg sitter stille, og Chantie maser litt rundt. Graver litt, lukter litt, ser seg omkring - og maser litt på at det må skje noe. Jeg forholder meg i ro helt til hun slår seg til ro - og enda litt til. Først når vi har vært rooooolige en god stund, så kan vi fortsette litt til.

Det er en del inntrykk bare i å studere elva....

Mens jeg kulern, så følger Chantie med på alt søppelet som flyter i virvler nede i elva....




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar