onsdag 12. mai 2021

Solgt! Hundetilrettelagt eiendom selges - vi flytter!

 


I to år har jeg og dyrehagen min bodd i Nes - Øvre Romerike. Da jeg flyttet hit pga jobbskifte våren 2019, så var det viktigste for meg å finne en eiendom som passet til hunder. Og ikke hvilke som helst hunder, men mine hunder! Hunder som elsker å springe, hoppe, trene, men også som bjeffer og bråker litt. Samtidig så er det viktig for meg at hundene kan løpe "fritt", og jeg liker at de om sommeren kan løpe inn og ut av huset som de vil. Jeg hadde i 2019 også ambisjoner om å fortsette med å hjelpe folk som har hunder med atferdsutfordringer samt å holde leke-kurs. Så da jeg fant Hagatun, og så potensialet for hund her, så var det lett å slå til. Her har jeg gjerdet inn bakhagen, slik at hundene kan løpe fritt ut fra stua mi. Jeg har laget en liten innhegning i hagen, slik at jeg kan putte den ene hunden dit, mens jeg feks trener den andre - for å forhindre forstyrrelser. Og jeg har laget en kanininnhegning, som er lagt for å kunne gjøres om til hundeluftegård. Med inngang inn i bod i garasje - med strøm. Planene mine var å hente kaninuthuset som jeg fortsatt har i Våler, og derfor gjøre om dette her til hundene. Eller til gjestehunder - som jeg da kunne ha på dagsbesøk eller overnatting. Men det fungerer også fint som tilhold for de som vil ha noen hagehøns! 


I kjelleren på huset mitt er det dessuten to store rom som har egen inngang fra gårdsplassen, og som enkelt kan gjøres om til konsultasjonsrom, kontor eller et beriket miljø for hunder som trenger det. Her hadde jeg store planer! Det er derfor ekstra trist å forlate denne eiendommen, for noe ukjent i Larviksområdet (ny jobb fra august), men håper jo å finne en ny perle der.



I tillegg er det et rikt dyreliv her - og jeg har mange ganger tenkt at det er greit med inngjerdet hage, også for å holde elg, rådyr og rev ute.

Katten min hadde også et halvt års opphold her på Årnes, så jeg lagde katteinngang til ham fra andre etasje og ned rundt hjørnet og til bakken. Det fungerte helt fint for ham, men han er gammel og det skal sies at han ikke trives her. Så han fikk flytte tilbake til Våler.

Nå  blir huset mitt ledig for nye firbeinte - og deres tobeinte eiere. Min drøm er at alt jeg har tilrettelagt for dyr på eiendommen, kommer andre dyr til gode! Det er beboere i alle fuglekassene, ekornene forsyner seg av ekornmateren flere ganger daglig - og kaninene fra Dyrebeskyttelsen lever et godt kaninliv her.




Om du kjenner noen som elsker dyr - og som vil bo landlig, men sentralt - gi de et tips!
Klikk HER for annonsen. (Finnkode 218189860) Visning søndag 30.mai!





Bussen mellom Årnes-Jessheim-Gardermoen går rett utenfor døra, og det tar bare en times tid å komme seg til Oslo med bil eller tog. Jessheim og Kløfta er kun 15 minutter unna. Inn til Årnes sentrum er det 8 minutter med bil. Men best av alt byr Nes på fantastiske turområder, og Hvamsåsen (2 km unna) byr på kilometervis med stier! 

Her bor du i din egen oase på landet, men med alle fasiliteter i nærheten. 
Og innimellom hører man kattugla tute.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar