søndag 21. februar 2021

25 innendørs aktivitetstips for glade hunder

 

Jeg har i mange år vært ekstremt opptatt av at hundene skal oppleve noe mer enn bare å gå tur. De aller fleste hundeeiere går turer med hundene sine hver dag - og det er bra - men hundene våre bør få oppleve og erfare mer enn det! 

Jeg vet også at mange hunder kjeder seg og får for lite "input" i det daglige. Hunder har sine instinkter og behov, og som familiehunder så blir lite av dette oppfylt gjennom daglige spaserturer. De siste 15 årene er det blitt forsket veldig mye på hva hunder faktisk erfarer og kan gjenbruke av lærdom. Og det er imponerende både hva de kan forstå og hva de kan finne ut av på egenhånd.

Hovedproblemet vårt er jo at vi ikke forstår hvordan vi skal kunne gi de en mer meningsfylt hverdag - uten å kjøpe masse dyre hundeleker, uten å bruke timer på å legge til rette for aktivitet eller å måtte ta bilen for å kjøre til en treningsbane eller hundepark.

Derfor har jeg nå samlet 25 av mine beste - og enkleste - innendørs aktivitetstips for å få gladere hunder! Boka er på 65 sider og hver aktivitet forklares detaljert. Og alt du trenger for å gjennomføre aktivitetene fins allerede hjemme hos deg! I tillegg så kan alle aktivitetene gjøres vanskeligere etter hvert som hunden finner sin måte å løse "oppgaven" på.

Og kanskje best av alt: Hunden din trenger ikke å ha lært noen kommandoer i forkant! For alle aktivitetene her kan den lære/gjøre enten helt ut fra hvilken strategi den selv velger - eller så forklarer jeg hvordan du skal gå fram.

Dette er første bok i en bokserie jeg har planlagt å gi ut lenge, så nå er jeg i gang! :)

Jeg har også valgt å gi den ut helt selv - for dette er kun et hobbyprosjekt pr nå, så får jeg se hvordan det blir mottatt. Jeg håper jo at mange kan få glede av denne boka, og også de påfølgende bøkene. Motivasjonen min for å gjøre dette er et ønske om at mange flere skal forstå hva som "bor i" deres firbeinte venn, og gjøre hundeholdet både morsommere og enklere for alle!



Første opplag av boka mi trykkes kommende uke - og jeg satser på at den er klar for de som ønsker å kjøpe den fra fredag 26.februar. Pris pr bok er 200,-kr og så kommer eventuell porto i tillegg.

Boka bestilles direkte fra meg via messenger eller epost mskybakm@gmail.com. 


PS: Det meldes om at noen ikke får sendt epost til meg. Trolig har serveren oppdaget at det blir sendt uvanlig mange eposter, og blokkerer det den tror er spam. Om du ikke kommer gjennom på epost så send meg SMS på 41610878. Så svarer jeg deg der :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar